Pređi na sadržaj

Mirisi

Mnogi ljudi vole koristiti parfimirane proizvode. Da bismo ih dobili, koristimo samo sastojke visoke kvalitete koji zadovoljavaju svjetske standarde koje je definirala Međunarodna asocijacija za istraživanje mirisa (IFRA).

Žena koja miriše bocu s deterdžentom bez oznaka brenda

Koji je prvi miris kog se sjećate – kuhinja vaše bake? Sapun kojim ste se umivali pred odlazak u školu? Kolonjska voda koju je koristio vaš otac?

Mirisi oživljavaju uspomene i potiču emocije. Čulo mirisa blisko je povezano sa sjećanjem i može pokrenuti prisjećanje određenih trenutaka iz prošlosti – koja je bila vaša posljednja uspomena koju je oživeo neki miris?

Mi u tvrtki Unilever vjerujemo da mirisi posjeduju određenu magiju – spajanje umijeća onoga tko se bavi mirisima i naučne stručnosti. Važno je da ta kombinacija bude prava. Ljudi širom svijeta koriste proizvode tvrtke Unilever u svojim domovima, na svojim tijelima i u svom svakodnevnom životu da bi izgledali dobro, osjećali se dobro te, što je važno, mirisali dobro! Prijatan miris može također olakšati pritisak obaveza koje su pred vama i svakodnevne poslove učiniti prijatnijim. Time što oživljavaju svijet oko nas, mirisi doprinose oblikovanju naših svakodnevnih života.

Da bi se dobio pažljivo izbalansiran miris koji miriše „baš kako treba“, koristi se mnogo sastojaka. To je magija mirisa.

Kako se proizvode mirisi

Jeste li znali da na cijelom svetu od 7,5 milijardi ljudi ima manje od 900 potpuno kvalificiranih stručnjaka za parfeme? Imamo sreće da imamo svoj mali posvećeni tim stručnjaka na ovom polju.

Naš stručni tim razvija mirise našeg brenda u bliskom partnerstvu s vodećim parfumerijama. Kroz suradnju s najboljim proizvođačima mirisa na svijetu, osiguravamo pristup najboljim stručnjacima za parfeme i sastojcima najbolje kvalitete.

Dio mozga koji obrađuje mirise zove se limbički sustav. To je istovremeno i dio mozga koji igra važnu ulogu u kontroli raspoloženja i emocija. Postoji mnogo popularnih mirisnih nota koje se sviđaju ljudima. Uzmite za primjer papratne note – one se sastoje od mirisnih nota lavande, geranija i drvenastih nota.

Ako koristite naš Dove šampon, prepoznat ćete taj miris. Postao je popularan 1960-ih, a danas je u širokoj primjeni za dodavanje osjećaja čistoće i svježine. Papratne mirisne note jedna su od 17 različitih skupina mirisnih nota koje koristimo za kreiranje mirisa.

Unilever Flower wheel

Malom količinom do velikih rezultata

Mogu biti potrebne desetine sastojaka da bi se dobio miris koji je savršeno balansiran i miriše baš kako treba! Ponekad veoma mala količina nekog sastojka mirisa može imati veliki utjecaj u razvoju mirisa koji se sviđa ljudima.

Koristimo i nove znanstvene tehnike da bismo i dalje gradili ovu magiju. Primjerice, koristimo tehniku koja se zove „enkapsulacija“ i kojom se miris zadržava u proizvodu. Ona djeluje kao zaštita za miris koji se nalazi unutra i oslobađa ga u određenim trenucima, što pojačava trenutačno „rascvjetavanje“ parfema.

Unilever frangrance percentage

Naše viđenje nekih određenih sastojaka mirisa

Ponekad dobivamo pitanja o određenim sastojcima mirisa. Evo što mislimo o nekima od njih za koje nas često pitaju:

  • Mošusi daju dugotrajne mirisne note. Sintetički mošusi, kao što su nitromošusi i policiklični mošusi (PCM) razvijeni su kao etička alternativa za životinjske mošuse. Prestali smo koristiti sintetičke nitromošuse jer se mogu nagomilavati u okolišu, a u nastojanju da pratimo želje potrošača, smanjili smo i korištenje policikličnih mošusa i gdje je god moguće, koristimo alternative koje mogu dati slične dugotrajne mirisne note.
  • Liral je čest sastojak mirisa s cvjetnim notama. Mali broj ljudi ima alergiju na liral, ali suočeni s dokazima da ti brojevi rastu, uklonili smo liral iz formulacija naših proizvoda, osim kod nekoliko proizvoda na kojima još radimo. Ftalati se mogu koristiti za miješanje sastojaka mirisa, ali mi ne koristimo ftalate. Umjesto njih koristimo druge pristupe za kombiniranje mirisa. Više o ftalatima možete pročitati ovdje.

Koji je pravi mirisa za vas?

Znamo da ljudi žele znati više o mirisima i vjerujemo da davanjem informacije na internetu možemo izgraditi razumijevanje, sigurnost i povjerenje. Da bismo to postigli, nudimo detaljne informacije na mreži u odjeljku „Što se nalazi u našim proizvodima“ i navodimo pojedinačne sastojke mirisa koji se koriste u našim proizvodima za održavanje doma i osobnu njegu.

Naša inicijativa transparentnosti u pogledu sastojaka osmišljena je tako da vam pomogne i pruži vam širi izbor. Neki ljudi više vole neparfimirane ili proizvode bez mirisa, vjerojatno zato što im se tako sviđaju, ili zbog toga što netko u njihovoj porodici može reagirati na određene sastojke mirisa. Iz tog razloga, proizvodimo nizove proizvoda blagog mirisa ili bez mirisa kako biste imali izbor. Više o našem pristupu alergijama možete naći ovdje.

Svaka pojedinačna formula ravnoteža je pojedinačnih nota i skupina nota usklađenih u harmoniju umnogome na isti način kao kompozicija muzičkoga djela. Ali za razliku od muzike, ne podliježe autorskim pravima ili patentima, već je zaštićena samo zakonom o poslovnoj tajni.

Associação de Fragrâncias Internacional
Back to top